KAKO MOTIVISATI ZAPOSLENE

KAKO MOTIVISATI ZAPOSLENE

20.11.2015. Gordana Panajotović

„Šef primorava ljude, lider ih vodi. Šef se oslanja na vlast, lider na dobru volju. Šef kaže „ja”, lider kaže „mi”. Šef zna ko je kriv za problem, lider zna kako da se problem reši. Šef zna kako nešto treba uraditi, lider to pokazuje. Šef kaže „idite”, lider poziva „idemo”.“ Harry Gordon Selfridge

Ukoliko mislite da je zarada na prvom mestu najvažnijih poslovnih motivatora, prevarili ste se. Istraživanja National PA & EA Convention ukazuju da se visina zarade nalazi na četvrtom mestu, dok su na prvom, drugom i trećem mestu: 1. pozitivna ORGANIZACIONA KULTURA, 2. PRIZNANJE od nadređenog i 3. mogućnost PROFESIONALNOG RAZVOJA. Možete se složiti ili ne, no samo visina zarade je retko osnovni ili jedini pokretač kod promene poslodavca.

Ako se pitate kako zaista MOTIVISATI ZAPOSLENE, ništa lakše – potrebno je samo ispuniti nekoliko važnih preduslova i imaćete lojalne, zadovoljne i posvećene saradnike.

1. Budite primer svojim zaposlenima. Pokažite integritet, uskladite reči i dela. Ispunjavajte obećanja. Dajte lični pečat i doprinos svim projektima i aktivnostima, koje su vaš zajednički zadatak. VODITE SVOJ TIM putem uspeha, sigurno i SAMOPOUZDANO. Budite neodoljivo harizmatični. Verujte da možete i verujte da zaposleni mogu. Budite drugačiji. Unestite svetlost, gde god da pođete. Osmehujte se i kada imate loš dan. Dozvolite sebi da ne znate baš sve, naučite nešto novo, radite kontinuirano na ličnom razvoju i podelite znanje. Zaslužite poštovanje i znajte da je na vama odgovornost za kreiranje dobre i pozitivne energije na nivou tima.

2. Budite tu za svoje ljude. I to onako kako očekujete da vaši zaposleni budu tu za vaše klijente – ljubazno i srdačno. Upoznajte ih, pokažite razumevanje i empatiju. Isto tako, pošaljite jasnu poruku vezano za vaša očekivanja i ostvarenje postavljenih CILJEVA. Osnažite ljude, kada im je to potrebno. Tretirajte ih kao partnere i ravnopravne sebi i dobićete sjajne saradnike. Iskreno verujte da u svakome postoji nešto dobro. Ne očekujte od zaposlenih da budu vaša kopija, već radije podržite snagu različitosti i moć sinergije.

3. Postavite prave ljude na prave pozicije. Dajte im priliku da pokažu šta i koliko mogu. Odaberite personalizovan pristup svakom zaposlenom kroz TRENING, KOUČING ili mentoring. Uvažavajte godine i verujte u mladost. Budite vizionar. Učinite posao interesantnim i zanimljivim. Ne zaboravite da u radnom okruženju provodimo najmanje 8 časova dnevno, što je često mnogo više u odnosu na vreme sa porodicom i prijateljima. Napravite zdravo i prijateljsko okruženje za vaše zaposlene, kome će se iznova radovati iz dana u dan.

4. Pohvalite zaposlene. Kada biste samo znali koliko je važno umeti reći: „Bravo.“ ili“ Sjajno si to uradio/la.“, sigurna sam da biste te ili slične reči koristili mnogo češće. Zapravo, ako se malo zamislite, vi to već znate. Setite se kako ste se uvek smeškali samouvereno kada je vaš pretpostavljeni primećivao i uvažavao vaše angažovanje i vašu duboku posvećenost onome što radite. Isto to, pružite vašim zaposlenima i budite iskreni. Pohvalite ih, ne samo pred ostalim članovima tima, već i pred vašim šefom. Jednostavno, budite ponosni na njih.

5. Podelite važne infomacije sa zaposlenima. Učinite da se osećaju sigurno i spokojno, i onda kada teška vremena kucaju na vrata. Uvek podelite MISIJU, VIZIJU, strategiju i ciljeve. Živite kompanijske vrednosti iz dana u dan. Ne dozvolite da vaši zaposleni bitne informacije čuju na „hodniku“. Posvetite vreme zajedničkim sastancima i značajnim temama. Ukoliko nemate vremena, stvorite ga, jer najznačajniji resurs i čvrsti temelj svake kompanije jesu zaposleni.

6. Podelite uspeh. Dajte ljudima priliku da daju svoj lični doprinos i biće vam zahvalni na tome. Svi vole da se nađu na pobedničkom postolju. Uspeh je zarazan, baš kao i osmeh. Zahvalite se na ostvarenim rezultatima. Promovišite dobre primere. I ne zaboravite da proslavljate zajedničke uspehe.

7. Nagradite zaposlene. Osmislite i obezbedite jednokratne ili dugoročne finansijske nagrade za svoje zaposlene. Oni će to znati da vrednuju i kada ne uspete u tome. No, nemojte da vas nemogućnost obezbeđivanja istih zaustavi da pripremite niz drugih mogućih benefita. Ono što je važno jeste da otkrijete šta je glavni motivacioni pokretač za svakog pojedinog člana tima. Nemojte misliti da baš sve najbolje znate, a posebno nemojte pretpostavljati. Jednostavno, pitajte i dobićete iskreni odgovor.

Brinite uvek o svojim zaposlenima i napravićete tim o kakvom ste oduvek sanjali.

Share Button
Nazad